OK

OKCancel

Thank you

Close

Menopauza: Kakvog načina ishrane treba da se pridržavam sa 50 godina?

  • favoris

Određivanje potreba Vašeg tela je prvi korak u pronalasku idealne ishrane.

menopauza-kakvog-nacina-ishrane-treba-da-se-pridrzavam-sa-50-godinaBez obzira na godine i menopauzu, način na koji se hranite uvek utiče na kožu i zdravlje u celini. Sa previše ovog i nedovoljno onog, hranljive materije neophodne za Vaše blagostanje u potpunoj su neravnoteži. Vratimo se menopauzi - evo hranljivih materija na koje treba da obratite pažnju

Grupe hranjivih materija koje su posebno važne tokom menopauze su:
·   Fitoestrogeni
·   Vitamin D
·   Kalcijum
·   Folna kiselina
·   Polifenoli
·   Vlakna
·   Omega-3 masne kiseline

Grupe hranjivih materija posebno važnih u menopauzi su fitoestrogeni, vitamin D, kalcijum, folna kiselina, polifenoli, vlakna i omega-3 masne kiseline. Fitoestrogeni pripadaju grupi hemijskih jedinjenja biljnog porekla. Dele se u 3 grupe: flavonoidi, lignani i stilbeni. Glavni izvor izoflavona (najpopularnijih flavonoida) su: soja i proizvodi od soje, crvena detelina, leblebije i lucerka. Lignani se mogu naći u: lanu, žitaricama i bobičastom voću. Stilbeni se nalaze u: grožđu, kikirikiju, brusnici i vinu. Epidemiološko istraživanje pokazuje da ishrana bazirana na soji i proizvodima od soje smanjuje opasnost od karcinoma dojke, pojavljivanja menopauzalnih simptoma i osteoporoze(1).

U menopauzi se smanjuje gustina kostiju zbog čega je važan unos vitamina D(1).

Dokazano je da se visok unos vitamina D i kalcijuma kroz ishranu može donekle povezati sa nižim rizikom od prerane menopauze. Vitamin D se dobija sintezom putem kože tokom izlaganja sunčevim UV zracima i preko ishrane ili dodataka. Preporučuje se povećan unos mlečnih proizvoda i ribe(2). Kao što već znate, menopauza doprinosi povećanom riziku od kardiovaskularnih bolesti. Homocistein je sastojak koji u velikoj koncentraciji dovodi do bolesti koronarne arterije, pa je potrebno sniziti njegov nivo, naoričito u ovom periodu života. Dobre vesti su da dodatak folne kiseline kod žena posle menopauze smanjuje homocistein u krvnom serumu. Zato treba jesti lisnato povrće, citrusno voće, kvasac, meso i integralne žitarice koje su glavni izvor folne kiseline[1].  Još jedna važna grupa proizvoda je bobičasto voće koje sadrži mnoge važne prehrambene sastojke: vitamine, minerale, folate, vlakna i polifenole. Oni mogu da smanje opasnost od kardiovaskularnih bolesti, karcinoma i pada kognitivnih sposobnosti i zato se smatraju da su od pomoći u menopauzi [3]. Omega-3 masne kiseline imaju značajan uticaj na mnoge bolesti, uključujući i kardiovaskularne bolesti i karcinome, pa ih je dobro uvrstiti u ishranu tokom menopauze. Izvori omega-3 kiselina su biljna ulja, orašasti plodovi, semenke i masnoće morskih riba i sisara (1).

Mahunarke, lisnato povrće i bobičasto voće su proizvodi koje bi trebalo da uvrstite u svoju ishranu. Ne zaboravite ni dobre masnoće iz biljnih ulja, orašastih polodova, semenki i ribe, koje su takođe važne [1,3].

Ključni podaci o ishrani u menopauzi

Da, postoji poseban način ishrane koji bi trebalo da usvojite, kao i samo 7 grupa nutrijenata ključnih za blagostanje Vaše kože, a biće Vam drago da znate da su oni svuda oko nas.

Primer ishrane preporučene u menopauzi:

-    Doručak: ovsena kaša sa nemasnim jogurtom i borovnicama, zeleni čaj
-    Užina: Salata: spanać, paradajz, paprika, leblebija, kikiriki, semenke suncokreta, dresing (ulje kanole, limunov sok, bosiljak), voda
-    Ručak: Losos, integralni pirinač, boranija, voda
-    Užina: Smoothie od maline: mleko, maline, laneno seme, vanila
-    Večera: Sendvič od integralnog hleba sa mocarelim, paradajzom i bosiljkom, voda

IZVORI:

[1]. Brończyk-Puzoń A., Piecha D., Koszowska A., Kulik-Kupka K., Zubelewicz-Szkodzińska B. Rola wybranych składników odżywczych diety u kobiet w okresie naturalnej menopauzy – przegląd piśmiennictwa. Medycyna Ogólna i Nauki o Zdrowiu, 2016., svezak 22, br. 2

[2]. Purdue-Smithe, A. C., Whitcomb, B. W., Szegda, K. L., Boutot, M. E., Manson, J. E., Hankinson, S. E., … Bertone-Johnson, E. R. (2017.). Uzimanje vitamina D i kalcijuma i opasnost od prerane menopauze. The American Journal of Clinical Nutrition, ajcn145607.

[3]. Huntley, A. L. (2009.). Dobrobiti flavonoida iz bobičastog voća za žene u menopauzi: kardiovaskularne bolesti, karcinom i kognitivne sposobnosti Maturitas, 63(4), 297.–301.

Naši kultni proizvodi

  • Novo

    PHYTOSCULPT

    NEOVADIOL

    PHYTOSCULPT

    Učvršćuje vrat. Preoblikuje konture lica.

  • 1-vichy-neovadiol-magistral-napredna-obnavljajuca-nega-za-zrelu-kozu-i-kozu-u-menopauzi-suva-koza-mesovita-koza
  • neovadiol-night-nocna-nega-lica
  • Najčitanije

    Različiti simptomi starenja na kosi

    Nega Kose

    Različiti simptomi starenja na kosi

    Nema sumnje da se tokom menopauze vaše telo menja, koža opušta, a promene se dešavaju čak i na kosi. Još juče živahne, bujne kovrdže, sada su griva bez sjaja i volumena. Jasno je da ova promena može da bude nuspojava koju je teško prihvatiti.

    Pročitaj članak

    go to top