OK

OK Cancel

Thank you

Close

Dodaci ishrani u menopauzi: da li su sigurni?

  • favoris


Svako želi da stari zdravo. Tokom menopauze ćete možda čuti za dodatke ishrani koji bi mogli da pomognu da imate zdravu kožu, telo i um, ali da li su ti dodaci sigurni? Naš stručnjak, Agnieszka Szmurto, govori o tome u sledećem članku.

Dodaci u ishrani 670x347Hormonske promene u telu uzrokuju fizičke, seksualne i psihološke simptome. Takođe, kod trećine žena u menopauzi razvija se osteoporoza. Da biste zdravo starili, trebalo bi da očuvate kvalitet svog života [1]. Na zdrav način to možemo postići upotrebom dodataka ishrani koji će olakšati prelazni period menopauze. Važno je biti oprezan pri odabiru dodataka, a znanje je ključno. Uvek čitajte deklaracije i opise i proverite njihov sastav i odgovarajuće doziranje.

Najvažniji dodaci ishrani i zašto se preporučuju tokom menopauze

· Kalcijum i vitamin D koji poboljšavaju zdravlje kostiju i često se koriste kao lek tokom života žene. Jedan je dobar za kosti, dok drugi neguje kožu.   · Riblje ulje, zbog svojih omega-3 masnih kiselina i zaštitnog efekta na kardiovaskularni sistem i depresiju

Znanje je ključno kod odabira dodataka ishrani. Uvek čitajte deklaracije i opis za sastav i doziranje.

Agnieszka Szmurło

Kalcijum i vitamin D

Dva oralna suplementa ključna za menopauzu su kalcijum i vitamin D. Preporučena doza vitamina D je 800 IU/dan iako je i doza do 10,000 IU na dan sigurna (to je gornja granica) [2]. Kad je reč o kalcijumu, ≥1000 mg/dan je preporučen unos za odrasle između 50. i 70. godine. Preporučena gornja granica je 2,000mg/dan [3].

Omega-3 masne kiseline

Sledeća grupa dodataka tokom menopauze su omega-3 masne kiseline. Riblje ulje do 3 grama na dan „obično se smatra sigurnom“ dozom, prema američkoj Agenciji za hranu i lekove. Najčešća pritužba je podrigivanje na ribu posle uzimanja [4].

Razmatranje sigurnosti

Generalno, svi dodaci ishrani u menopauzi su sigurni iako je vrlo važno znati da su proizvođači odgovorni za njihovu sigurnost. Najvažniji podatak je da oralni dodaci ishrani ne moraju dokazano biti sigurni pre samog plasiranja na tržište. Zato je vrlo važno da zatražite savet od lekara ili farmaceuta pre upotrebe i da pažljivo pročitate deklaracije i opise dodataka koje kupujete.

Ključni podaci o dodacima u menopauzi

Dodaci ishrani u menopauzi poput
- ribljeg ulja
- vitamina D
- i kalcijuma
su zdravi i pomažu u menopauzi kada se ispravno koriste. Siguran unos podrazumeva znanje o količini i učestalosti uzimanja dodataka. Zato možemo zaključiti da jesu sigurni. Svejedno, razgovarajte sa stručnjakom i pronađite zdravu ravnotežu.

[1]. Comhaire, F. H., & Depypere, H. T. (2015.). Hormoni, biljni preparati i dodaci ishrani za bolji život posle menopauze: I. deo: klimakterijum 18(3), 358.–363.
[2]. Rizzoli, R., Boonen, S., Brandi, M.-L., Bruyère, O., Cooper, C., Kanis, J. A., … Reginster, J.-Y. (2013.). Uzimanje vitamina D kod starijih žena u postmenopauzi: dopuna iz 2013. godine preporuka Evropskog društva za kliničke i ekonomske aspekte osteoporoze i osteoartritisa (ESCEO). Aktuelno medicinsko istraživanje i mišljenje, 29(4), 305.–313.
[3]. Gallagher J C, Smith L M, Yalamanchili V. Incidenca hiperkalciurije i hiperkalcijemije tokom uzimanja vitamina D i kalcijuma kod starijih žena. Menopauza. Rukopis autora; dostupan u PMC 01.11.2015.
[4]. Marine Oils. Baza podataka o lekovima i laktaciji (LactMed) [Internet]. Bethesda (MD): National Library of Medicine (US); 2006.-

Najčitanije

Zašto ne možemo da smršamo u menopauzi?

KOŽA I ISHRANA

Zašto ne možemo da smršamo u menopauzi?

Menopauza uzrokuje hormonske promene u ženskom telu koje mogu da dovedu do raznih poremećaja, upravo zbog hormona koji nisu u ravnoteži. Jedna od mogućih posledica je dobijanje na težini. Šta se događa u telu tokom menopauze i zašto je tako teško smršati?

Pročitaj članak

go to top