NOVOKljučne informacije o kolačićima na našim stranicama. Pročitajte više OVDE SADA.

Ako ne preduzmete ništa, to će se tretirati kao prihvatanje kolačića.

Zatvori

Vichy se obavezuje da će poštovati poverljivost ličnih podataka dobijene putem ovog formulara. Lični podaci prikupljeni pomoću ovog formulara biće korišćeni isključivo od strane kompanije Vichy za obradu vašeg naloga, kao i za obradu podataka o mišljenju potrošača.

Vi imate pravo pristupa, ispravljanja i povlačenja svih podataka koji se na vas odnose. To pravo možete iskoristiti u svakom trenutku slanjem e-maila na sledeću adresu info@vichy.rs

Imate pravo da u svakom trenutku saznate sve o našoj politici zaštite ličnih podataka kao i o  ostalim pravnim odredbama.

OK

OKCancel

Thank you

Close

Superhrana: činjenice u poređenju sa fikcijom

Kad govorimo o poslednjim trendovima u ishrani, lako je postati žrtva pretrpanosti informacijama. Pravimo razliku između činjenica i fikcije prema mišljenjima stručnjaka o superhrani kako bismo imali bolji uvid o tome

Šta je superhrana?

Najpre je važno da istaknemo da ne postoji nijedna zvanična naučna definicija reči "superhrana", ali stručnjaci nastoje da razumeju termin kao nešto što obuhvata hranu bogatu antioksidansima, polifenolima (link: članak o polifenolima) i ostalim anti-age nutrijentima koji pomažu našoj koži i poboljšavaju sveukupno zdravlje. Zbog čega je, dakle, jedna hrana super, a druga... ne tako super? Odgovor: to je relativno. Namirnice koje obično opisujemo kao "super" ili "čudotvorne" sadrže više vitamina i minerala u odnosu na njihovu veličinu i/ili kalorijski sadržaj od druge slične ili uporedive hrane. Kad je u pitanju udeo vitamina C, guava npr. sadrži veći nivo tog vitamina od pomorandže (link: članak o pomorandži). Kivi pak možda ima manje vitamina C po gramu, ali to nadoknađuje impresivnim nivoom vitamina E i K, kao i visokim udelom vlakana. Ostala moćna superhrana koja je odlična za kožu je i fermentisani ekstrakt crnoga čaja (poznat i kao kombuha) koji deluje poput snažnog antiglikacijskog agensa za maksimalan sjaj kože, kao i borovnice bogate polifenolima i sa 9 puta više antioksidansa od grožđa!

Srušen mit: ograničenja i koristi

Mnoge studije su utvrdile da hrana bogata antioksidansima uveliko popravlja zdravlje, ali kad govorimo o razumevanju potencijalnih dobrobiti superhrane, najbolje je o njima razmišljati kao o "superishrani". Nije potrebno reći da nikakva količina superhrane neće poništiti oštećenja nastala nezdravim načinom života koji uključuje npr. pušenje, prekomernu konzumaciju alkohola, malo ili nimalo vežbanja i/ili neujednačenu ishranu. Šta je ključno da izvučemo maksimum iz ovih mitskih namirnica? Efikasnost  superhrane povezana je sa količinama u kojima je konzumiramo, zato je ključna raznolika ishrana koja se temelji na svežim, nerafinisanim proizvodima. Ne znamo za Vas, ali koliko god podržavali moć antioksidanasa, kilogram borovnica ne zvuči baš primamljivo. Mešanje i kombinovanje mnoštva ovih moćnih namirnica najbolji je način da telu osiguramo sve vitamine i minerale koji su mu potrebni za efikasno funkcionisanje, zato neka Vam način života bude prioritet!
[1] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21226664

Najčitanije

Stil

Fermentisana hrana: verujte nam, koža će Vam biti zahvalna

Naravno, naziv možda ne zvuči posebno primamljivo, ali verujte nam kad Vam kažemo da bi svakako trebalo da obratite  pažnju na fermentisanu hranu, ako želite da poboljšate sveukupno zdravlje. Objasnićemo odakle ta buka o zdravoj hrani u poslednje vreme i rećićemo Vam koja je najbolja fermentisana hrana koju treba da uvrstite u ishranu. 

Pročitaj članak

go to top