NOVOKljučne informacije o kolačićima na našim stranicama. Pročitajte višeOVDE SADA.

Ako ne preduzmete ništa, to će se tretirati kao prihvatanje kolačića.

Zatvori

  • research
  • Points de vente
  • newsletter
  • Moja koža

Polifenoli i njihove dobrobiti po kožu

Šta su polifenoli i kako pomažu koži? Donosimo Vam neke činjenice o ovim magičnim molekulama poznatim po svojim antioksidativnim svojstvima.

Šta su polifenoli i koje su njihove dobrobiti za kožu?

Dok mnogi možda nisu ni čuli za ovaj termin, mi smo svakako upoznati sa blagodatima koje polifenoli donose koži. Uopšteno govoreći, polifenoli obuhvataju brojne namirnice - uglavnom biljnog porekla - bogate aknitioksidansima. Hrana bogata antioksidansima poznata je po svojim anti-age svojstvima, naročito kad je reč o delovanju protiv efekta stresa uzrokovanog UV zracima (1). Hrana bogata polifenolima u osnovi deluje na sprečavanje širenja slobodnih radikala koje uzrokuju spoljni faktori poput štetnog uticaja sunca ili zagađenja, što ubrzava razvoj vidljivih znakova starenja. Što više antioksidanasa jedemo, bolje će se naša koža nositi sa ovom vrstom oksidacijskog stresa - zato je važno da u ishranu uključimo namirnce bogate polifenlima ako želimo blistav i zdrav ten.                                                                    

[1]  http://www.netdoctor.co.uk/healthy-eating/a10835/antioxidants-and-oxidative-stress/

Koji je najbolji način uključivanja hrane bogate polifenolima u Vašu ishranu?

Jedite povrće! Polifenoli hrani često daju kiseo ili gorak ukus i nalaze se u velikom broju prirodnih sastojaka, naročito u sirovom povrću, voću, biljkama i začinima. Rafinisana ili obrađena hrana sadrži niži nivo polifenola, zato namirnice treba da budu što prirodnije kako biste maksimalno iskoristili njihovo blagotvorno dejstvo. Opšte je pravilo -  obojena hrana poput borovnica, nara i crvenog grožđa sadrži visok nivo polifenola zahvaljujući prisutnosti pigmenta antocijana. Ostali dobri izvori su kim i kurkuma - za maksimalni efekat pokušajte da kombinujete crni biber i kurkumu. U osnovi, što svetlije, to bolje!

Kao i nege za kožu, i hrana iz grupe polifenola pomaže sveukupnom zdravlju. Flavonoidi, podgrupa polifenola, može da pomogne pri stabilizaciji krvnog pritiska, a studije su pokazale da određeni polifenoli u crnoj čokoladi (kockica do dve, ne ceo red) mogu da imaju pozitivan efekat na kardiovaskularnu funkciju poboljšavajući cirkulaciju [2][3]. Nije da nam treba izgovor, ali je dobro znati.


[2][3]Huang WY, Davidge ST, Wu J. Bioaktivni prirodni sastojci iz hrane - moguća upotreba u sprečavanju hipertenzije i lečenju. Crit Rev Food Sci Nutr. 2013;53(6):615-30. doi: 10.1080/10408398.2010.550071.  

Arranz S, Valderas-Martinez P, Chiva-Blanch G, Casas R, Urpi-Sarda M, Lamuela-Raventos RM, Estruch R. Zaštitni efekat kakaa na srce: klinički dokazi nasumičnih kliničkih ispitivanja na ljudima. Mol Nutr Food Res. 2013 Jun;57(6):936-47. doi: 10.1002/mnfr.201200595.

Naši kultni proizvodi

Najčitanije

Stil

Fermentisana hrana: verujte nam, koža će Vam biti zahvalna

Naravno, naziv možda ne zvuči posebno primamljivo, ali verujte nam kad Vam kažemo da bi svakako trebalo da obratite  pažnju na fermentisanu hranu, ako želite da poboljšate sveukupno zdravlje. Objasnićemo odakle ta buka o zdravoj hrani u poslednje vreme i rećićemo Vam koja je najbolja fermentisana hrana koju treba da uvrstite u ishranu. 

Pročitaj članak

go to top