NOVOKljučne informacije o kolačićima na našim stranicama. Pročitajte više OVDE SADA.

Ako ne preduzmete ništa, to će se tretirati kao prihvatanje kolačića.

Zatvori

Vichy se obavezuje da će poštovati poverljivost ličnih podataka dobijene putem ovog formulara. Lični podaci prikupljeni pomoću ovog formulara biće korišćeni isključivo od strane kompanije Vichy za obradu vašeg naloga, kao i za obradu podataka o mišljenju potrošača.

Vi imate pravo pristupa, ispravljanja i povlačenja svih podataka koji se na vas odnose. To pravo možete iskoristiti u svakom trenutku slanjem e-maila na sledeću adresu info@vichy.rs

Imate pravo da u svakom trenutku saznate sve o našoj politici zaštite ličnih podataka kao i o  ostalim pravnim odredbama.

OK

OKCancel

Thank you

Close

10 najboljih prirodnih energetskih dodataka ishrani

Dobro bi nam došlo malo više energije s vremena na vreme - ali koliko nas poseže za nečim slatkim kad nas obuzme popodnevni umor?

Nastavite da čitate o našim saznanjima o 10 najboljih prirodnih dodataka za održivo podizanje energije koje neće dugoročno da šteti Vašem zdravlju.

Jod - stabilizator metabolizma

Jod je poznat kao regulator hormona i konzumacija dodataka sa jodom može da pomogne u stabilizaciji metabolizma, a idealan je i za smirivanje tela tokom perioda stresa ili umora. (1) Hrana bogata jodom su morski plodovi, alge i lisnato povrće.                          
[1] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12487769

Vitamin B12 - najbolji prijatelj vegana

Ovaj vitamin je jedan od najvažnijih za stimulisanje proizvodnje energije u telu. (1) Vitamin B12 ne možemo sami da proizvedemo pa je ključno da ga dovoljno unosimo preko hrane kao što su morski plodovi, crveno meso i mlečni proizvodi. Zato dodaci ishrani mogu da budu od posebne koristi  vegetarijancima ili veganima!                                                          
[1] Laquale, Kathleen M. (2006). Uloga kompleksa vitamina B u oslobađanju energije. U publikacijama časopisa Movement Arts, Health Promotion i Studija rekreacije.  Članak 25.

Kofein - pojačivač energije

Ako tražite brzo, a ne dugotrajno rešenje, šoljica čaja  ili kafe pokrenuće Vaš metabolizam i kratkotrajno podići nivo energije. Ali važno je da znate da prekomerni unos kofeina može da utiče na Vaš san, zato budite oprezni pri uzimanju dodataka i izbegavajte napitke sa kofeinom nakon 15 časova, kako biste se dobro odmorili tokom noći. 

Gingseng - borac protiv stresa

Dodaci sa ginsengom odlični su u borbi protiv stresa i dokazano poboljšavaju simptome hroničnog umora. Učesnici u studiji [1] koju je sproveo Univerzitet Tedžon u Koreji imali su niže nivoe toksina i slobodnih radikala u krvi, što podrazumeva sveukupno bolji nivo energije. Ginseng bi, baš kao i kofein, trebalo uzimati u skladu sa opštim stanjem nivoa energije u Vašem telu.

[1] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23613825

D-riboza - zdravi pokretač ćelija

D-riboza je prirodni šećer kojeg telo samo proizvodi i koristi se za lečenje stanja poput sindroma hroničnog umora (1). Ostale dobrobiti uključuju podsticanje zdravog funkcionisanja ćelija, kao i jačanja metabolizma, što telu daje više energije.                                                                                           [1] https://secure.endfatigue.com/health_articles_d-e/D-ribose-powerful_body_energizer.html

Ginkgo Biloba – stimulator mozga

Ovaj potpuno prirodni ekstrakt je snažni antioksidans koji povećava stvaranje molekula ATP (adenozin trifosfata), poznatih i kao rezervoara energije, u ćelijama  mozga. Studije (1) govore da to može da rezultira većom mentalnom budnošću i povećanim nivoom energije - odlično za dane kada Vam je mozak umorniji od tela!

[1] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22784423

Melatonin - regulator sna

Šokantna je činjenica da više od četvrtine nas ne spava dovoljno, pa tako nismo dovoljno oprezni tokom dana [1]. Ukoliko je nesanica ili nedostatak sna problem koji se ponavlja, razmislite o dodacima ishrani sa melatoninom. Ovo hemijsko jedinjenje, koje proizvodi epifiza, neophodno je za regulaciju Vašeg biološkog sata, uz zdrave navike spavanja koje su nam nužne za održiv nivo energije tokom dana.
[1] http://holykaw.alltop.com/wp-content/uploads/2013/06/College_sleep1-e1372265624562.png

Magnezijum - regulator simptoma menopauze

Ukoliko ste u menopauzi, verovatno ste primetii pad nivoa energije, kao i promene navika spavanja.  Studije [1] su dokazale da nizak nivo magnezijuma kod žena u menopauzi često rezultira umorom i inertnošću, stoga se pobrinite da u ishranu uključite dovoljno magnezijuma u obliku dodataka ishrani ili pojačajte unos magnezijuma preko orašastih plodova i semenki.

[1] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11983816

Rodiola - prenosilac kiseonika

Rodiola (planinska ruža) je primer onog što stručnjaci nazivaju "adaptogenom" - porodica biljki koje pomažu telu da se nosi sa stresom.[1] Povećava mentalni fokus i pomaže u optimizaciji sposobnosti crvenih krvnih ćellija da prenose kiseonik, što dovodi do bolje cirkulacije i višeg nivoa energije.

[1] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11596257

Đumbir - održavalac mišića

Ako često imate bolove u mišićima ili druge fizičke simptome umora, razmislite o povećanju unosa đumbira. Studije [1] su pokazale da konzumiranje đumbira može da pomogne pri oporavku mišića posle treninga, tako da ako već razmišljate da povećate nivo energije zahtevnijim vežbanjem, dodaci ishrani sa đumbirom mogu da pomognu oko fizičkih nuspojava.

[1] https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20418184

Najčitanije

Stil

Fermentisana hrana: verujte nam, koža će Vam biti zahvalna

Naravno, naziv možda ne zvuči posebno primamljivo, ali verujte nam kad Vam kažemo da bi svakako trebalo da obratite  pažnju na fermentisanu hranu, ako želite da poboljšate sveukupno zdravlje. Objasnićemo odakle ta buka o zdravoj hrani u poslednje vreme i rećićemo Vam koja je najbolja fermentisana hrana koju treba da uvrstite u ishranu. 

Pročitaj članak

go to top